Általános Szerződési Feltételek

Az Utazási szerződés (továbbiakban: Szerződés) jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) elfogadásával az E-BIKE TOUR 2020 Kft. (székhely: 9026 Győr, Mónus Illés utca 46-48. 1. em.6. a., cégjegyzékszám: 08-09-031596, engedélyszám: U-00195, adószám: 27309412-2-08), mint Iroda (a továbbiakban: Iroda), és megrendelői (a továbbiakban: Utazó) között utazási csomag értékesítésére jön létre. Az ÁSZF-et az utazó az Iroda www.ebiketour.hu alatt üzemelő oldalán (továbbiakban: Honlap) történő szerződéskötés folyamán ráutaló magatartással (checkboxban elhelyezett pipa vagy X) fogadja el.

Az Utazási Szerződésben és jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 6:238-250. §-ai, 6:254. §-a, továbbá az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről, különösen az utazási csomagra és az utazási szolgáltatásegyüttesre vonatkozó szerződésekről szóló 472/2017. (XII. 28.) kormányrendelet (a továbbiakban: Korm.rendelet) rendelkezései az irányadóak.

Az Iroda honlapja alapvető, az utazáshoz szükséges és a továbbiakban irányadó információkat tartalmaz, azonban a tájékoztatás nem teljes körű.

I. A Szerződés tárgya

  1. A szerződés lényeges tartalmi elemeit a Honlapon közzétett ajánlat, a visszaigazolás és az Iroda által rendelkezésre bocsátott tájékoztatók tartalmazzák.
  2. Az Utazási Szerződések elválaszthatatlan részét képezik a jelen ÁSZF, a honlapon elérhető részletes útleírások és az Adatvédelmi Tájékoztató, valamint az egyes utazásokhoz kapcsolódó írásbeli tájékoztatások és dokumentációk (melyek a megrendelést követően az Iroda által elektronikus levélben kerülnek megküldésre az Utazó részére az Utazó által megadott e-mail címre), amelyek tartalma irányadó az utazási csomag, a részvételi díj, illetve a teljes díj, a jogok és kötelezettségek vonatkozásában.
  3. Az Utazó különleges kéréseit az Irodával megosztja, melyeket az Iroda lehetőség szerint igyekszik teljesíteni, de garantálni nem tudja. Az Utazó különleges kérései csak az Iroda kifejezetten elfogadásával válnak a szerződés részévé.
  4. Az Utazási Szerződés alapján az Iroda az Utazó által kiválasztott utazás szerint meghatározható személyszállítási, szállás- és egyéb turisztikai szolgáltatásból álló utazási szolgáltatásokat (a továbbiakban: utazási csomag) nyújt, amelynek fejében az Utazó díjat fizet.
  5. A teljes részvételi díj egyrészt az utazási csomag ellenértékéből, szervezési díjból, továbbá az abba nem foglalt, külön felszámításra kerülő további költségekből és díjtételekből (pl. belépődíjak, fakultatív programok, üdülőhelyi díjak, stb.) áll (a továbbiakban együtt: részvételi díj). A részvételi díjat Áfa terheli.
  6. Az Iroda által meghirdetett utazások díja a betegség-, baleset- és poggyász biztosítás, valamint az útlemondási biztosítás díját nem tartalmazza. Az Iroda javasolja az Utazó számára a balesetbiztosítás (kiemelten a kalandtúrák és az egyéb aktív programelemek esetében), valamint az útlemondási biztosítás megkötését. Ezen biztosítások kötését az Utazó kérheti az Irodától vagy közvetlenül felveheti a kapcsolatot egy biztosító társasággal.

II. Az Utazási Szerződés megkötése

  1. Az Utazó és az Iroda között az Utazási Szerződés az alábbiak szerint jön létre.
  • Az Utazó a honlapon történő megrendelés során megadja személyes és számlázási adatait, mely adatok a kiválasztott szolgáltatás megvásárlásával elküldésre kerülnek az Iroda részére. Az adatbeviteli hibák javítására (visszalépésre) a honlap lehetőséget biztosít. A megadott adatok valódiságáért és helyességéért az Utazó felel, az Iroda az így megadott adatokkal teszi meg a szükséges foglalásokat. Az Utazó által hibásan megadott adatok miatt bekövetkező esetleges joghátrányokért az Iroda nem vállal felelősséget. A megrendelés akkor válik hatályossá, ha az Iroda számára hozzáférhetővé válik. Az Iroda köteles a megrendelést 48 órán belül visszaigazolni.
  • Az Iroda és az Utazó közötti jogviszony a Honlapon keresztül történő megrendelést követően a megrendelés elektronikus visszaigazolásával jön létre.
  • Az Iroda a befizetett összegről szóló számlát, a választott programcsomagra vonatkozó részletes tájékoztatást, illetve esetleges egyéb, a szerződéshez szükséges dokumentációt (pl. nyilatkozatokat) elektronikus úton küldi meg az Utazó részére.
  1. Az Iroda rögzíti, hogy az egyes utazások részletes leírásai a www.ebiketour.hu honlapján elérhető. Az Iroda fenntartja a jogot arra, hogy ezen leírásoktól eltérjen, amely esetben a változásokról köteles az Utazót legkésőbb a foglalás visszaigazolásakor igazolható módon tájékoztatni. A honlapon közzétett leírást a felek írásbeli tájékoztatásnak tekintik.
  2. A fentiek szerint megkötött szerződésben írásbeli szerződésnek minősül. Az iroda a szerződést olyan módon tárolja, hogy az utóbb is hozzáférhető. Felek tartós adathordozónak tekintik az elektronikus levél csatolmányaként küldött PDF dokumentumot, továbbá magát az elektronikus levél törzsszövegét is.
  3. A szerződés nyelve magyar.

III. Fizetési feltételek

  1. A Honlapon feltüntetett Utazási csomagokra vonatkozó ajánlatban írt foglalót és előleget Utazó az Iroda honlapján bankkártyás fizetéssel vagy átutalással teljesítheti. Az átutalásra nyitva álló határidő az utazási csomag megrendelését követő 3 nap. A foglaló az utazási szerződésben és jelen ÁSZF-ben foglalt kötelezettségvállalásokat biztosítja, szabályait a Ptk. 6:185.§-a tartalmazza. 
  2. Tekintettel a Korm.rendelet vonatkozó szabályaira előleg címén Iroda legfeljebb a részvételi díj 40%-ának befizetését követelheti. A foglaló és előleg együttes összege sem haladhatja meg a részvételi díj 40%-át.
  3. Tekintettel a Korm.rendelet vonatkozó szabályaira a teljes díj legkorábban az utazás megkezdése előtt harminc nappal követelhető.

IV. A szerződés módosítása és átruházása

  1. Iroda kifejezetten fenntartja a jogot a részvételi díj egyoldalú emelésére.

A részvételi díj Iroda által történő egyoldalú emelésére kizárólag:

a) a személyszállítás árának az üzemanyag vagy egyéb energiaforrás költségei,

b) az utazási szerződésben vállalt részszolgáltatásokkal kapcsolatos, a teljesítésben közvetlenül részt nem vevő harmadik felek által kivetett adó, illeték és egyéb kötelező terhek (így különösen üdülőhelyi díj, horgonyzási díj, repülőtéri illeték), vagy

c) az adott utazási szolgáltatás esetében irányadó devizaárfolyamok

változása miatt kerülhet sor.

  1. Ha a fentiek szerinti díjemelés mértéke az utazó által fizetendő teljes díj nyolc százalékát meghaladja, a IV. pont 6 és 7. pontja alkalmazandó. A díj emelésére – annak mértékétől függetlenül – kizárólag akkor kerülhet sor, ha az Iroda erről legkésőbb húsz nappal az utazási csomag megkezdése előtt értesíti az utazót. A díjemelésről az Iroda tartós adathordozón, a díjemelés indoklásával, illetve a számítások feltüntetésével világos és közérthető módon tájékoztatja az utazót.
  2. A díjemeléssel módosított díj számításának módja a részvételi díj változással érintett egyes költségelemeinek és az ezekben bekövetkező változásoknak a tételes kimutatása E kimutatást Iroda elektronikusan küldi meg Utazó részére, a módosítás a közléssel hatályosul.
  3. Tekintettel a Korm.rendelet vonatkozó szabályára az utazó díjengedményre is jogosult azon költségek tekintetében, amely az 1. pont a)-c) pontokban foglalt költségeknek a szerződéskötést követően, de az utazási csomag megkezdése előtt bekövetkező csökkenéséből ered. Díjengedmény esetén az Iroda jogosult az utazónak visszafizetendő összegből levonni a ténylegesen felmerült adminisztratív költségeket. Az utazó kérésére az Irodának e költségeket igazolnia kell.
  4. Az Iroda a szerződésmódosítás jogát – a díjmódosításon túl is – kifejezetten fenntartja. Az Iroda az utazási csomag megkezdése előtt – a fentiekben meghatározott díjmódosítás kivételével – csak akkor módosíthatja egyoldalúan az utazási csomagra vonatkozó szerződési feltételeket, ha

a) a változás nem jelentős, és

b) az Iroda a módosításról világos, közérthető és kifejezett módon, tartós adathordozón tájékoztatja az utazót.

  1. Ha az utazási csomag megkezdése előtt az Iroda jelentősen megváltoztatja a Korm.rendelet 14. § (2) bekezdés a) pontja szerinti valamely utazási szolgáltatás lényeges elemét, vagy nem tudja teljesíteni a 17. § (3) bekezdés a) pontja szerinti különleges igényeket, illetve a 18. § (2) bekezdése szerint az utazási csomag teljes díjának több mint nyolc százalékkal történő emelésére tesz javaslatot, az utazó – az Iroda által megadott észszerű határidőn belül – jogosult

a) a javasolt változtatást elfogadni, vagy

b) bánatpénz megfizetése nélkül az utazási csomagra vonatkozó szerződést felmondani.

  1. Ha az utazó felmondja az utazási csomagra vonatkozó szerződést, és az Iroda másik utazási csomagot ajánl fel, elsősorban azonos vagy magasabb minőségű utazási csomagot kell felajánlani.
  2. Amennyiben az Iroda a szerződést egyoldalúan módosítja, indokolatlan késedelem nélkül, világos, közérthető és kifejezett módon, tartós adathordozón tájékoztatja az utazót

a) a IV.6. pont szerinti változtatásokról és az utazási csomag teljes díjára gyakorolt IV.9. pont szerinti hatásról,

b) arról az észszerű határidőről, amelyen belül az utazónak tájékoztatnia kell az Irodát a IV.6. pont szerinti döntéséről,

c) arról, hogy ha az utazó nem ad választ a b) pontban említett határidőn belül, a szerződés a határidő lejártát követő napon megszűnik, valamint

d) a IV.7. pont szerinti esetben a felajánlott másik utazási csomagról és annak díjáról.

  1. Ha az utazási csomagra vonatkozó szerződést érintő IV.6. pont szerinti módosítás vagy a IV.7.pont szerint az Iroda által felajánlott másik utazási csomag alacsonyabb minőségű vagy értékű utazási csomagot eredményez, az utazó megfelelő díjengedményre jogosult.
  2. Ha az utazási csomagra vonatkozó szerződést a IV.6.pont b) alpontja alapján az utazó felmondja és nem fogad el másik utazási csomagot, az Iroda haladéktalanul, de legkésőbb a szerződés felmondásától számított tizennégy napon belül visszafizeti az utazónak az általa vagy a nevében befizetett teljes díjat. Az utazó – a Korm.rendelet 27. § (2) és (3) bekezdésére figyelemmel – a szerződés megszűnéséből eredő kára megtérítésére jogosult.
  3. Az utazó jogosult az utazási csomagra vonatkozó szerződésből fakadó jogait és kötelezettségeit olyan személyre átruházni, aki a szerződésben foglalt valamennyi feltételnek megfelel, feltéve, ha az Irodát erről az utazási csomag megkezdése előtt észszerű időn belül, tartós adathordozón értesíti. Az utazási csomag megkezdése előtt legalább hét nappal történő értesítést minden esetben észszerű időn belüli értesítésnek kell tekinteni. A fentiek alól kivételt képeznek azok az utazások, amelyeknél az utazó személyében bekövetkező változás bizonyos szolgáltatások esetén – pl. névre szóló engedélyek – nem teszik lehetővé az átruházást.
  4. Az utazási szerződésből kilépő és a szerződésbe belépő fél egyetemlegesen felel a szerződés szerinti részvételi díj, valamint a szerződés átruházásából eredő további illetékek, díjak és egyéb költségek megfizetéséért. Az Irodának tájékoztatnia kell a szerződésből kilépő felet az átruházás tényleges költségeiről. Ezek a költségek nem lehetnek aránytalanok és nem haladhatják meg az Irodának az utazási csomagra vonatkozó szerződés átruházásából eredő tényleges költségeit.
  5. Az utazási szerződés átruházásából eredő további illetékekre, díjakra és egyéb költségekre vonatkozó bizonylatokat az Iroda a szerződésből kilépő fél rendelkezésére bocsátja.

V. Felmondási jog

  1. Az Utazó az utazás megkezdése előtt az utazási szerződést indokolás nélkül is bármikor felmondhatja írásban vagy az Iroda részére elektronikus úton megküldött nyilatkozattal. A felmondás a közléssel lép hatályba, ekként annak időpontja elektronikus küldés esetén az a munkanap, amely időpontban a felmondásról szóló elektronikus levél az Iroda e-mail fiókjába megérkezik.
  2. Bánatpénz: Amennyiben az Utazó az V.1. pont szerinti felmondási jogát az utazás megkezdését megelőző 17 napon belüli időpontban gyakorolja, köteles az Iroda részére a Ptk. 6:213. § (2) bekezdése szerinti, jelen ÁSZF-ben meghatározott mértékű bánatpénz fizetésére az alábbiak szerint:

Szálláshely igénybevételét is magában foglaló buszos utaknál és egyéni utazásnál:

  • az utazás megkezdése előtti 17. naptól (408 óra) – 10. napig a részvételi díj 80%-a,
  • az utazás megkezdése előtti. 10 napon belül vagy az utazáson meg nem jelenés esetén a részvételi díj 100%-a.

Szálláshely igénybevételét nem tartalmazó buszos utaknál és egyéni utazásnál:

  • az utazás megkezdése előtti 7. naptól (168 óra) – 4. napig a részvételi díj 80%-a,
  • az utazás megkezdése előtti 4 napon belül vagy az utazáson meg nem jelenés esetén a részvételi díj 100%-a.
  1. Az utazó kérésére az Iroda a bánatpénz összegét indokolni köteles.
  2. A bánatpénz a felmondás közlésével egyidejűleg esedékes. Az Utazót terhelő bánatpénz összegébe az Iroda a már egészben vagy részben megfizetett díj összegét beszámítja, azaz az Irodának csak az utazási csomag bánatpénzzel csökkentett értékét kell visszatérítenie (amennyiben az ilyen módon csökkentett érték nem nulla). Amennyiben a fentiek szerint visszatérítendő összeg áll fenn, úgy azt az Utazó részére haladéktalanul, de legkésőbb a szerződés felmondását követő 14 napon belül kell teljesíteni.
  3. Az utazó jogosult az utazási csomag megkezdése előtt bánatpénz fizetése nélkül felmondani a szerződést, ha a célállomás helyén vagy annak közvetlen közelében, – amennyiben a célállomás, vagy annak közvetlen környezetében a külpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium honlapján az „utazásra nem javasolt” utazási célországokat és térségeket megjelölő felsorolásba felvételre került – olyan elháríthatatlan és rendkívüli körülmények merülnek fel, amelyek az utazási csomag teljesítését jelentős mértékben befolyásolják, vagy lényegesen befolyásolják az utazók célállomásra való szállítását. Az utazási csomagra vonatkozó szerződés ezek alapján történő felmondása esetén az utazó az utazási csomag ellenértékeként befizetett teljes díj visszafizetésére jogosult, további kártérítést azonban nem követelhet.
  4. Az Iroda kártérítési kötelezettség nélkül jogosult felmondani az Utazási Szerződést és köteles visszafizetni az Utazónak a befizetett teljes díjat, ha az utazásra jelentkező személyek száma nem éri el a szerződésben vagy a szerződés részét képező részletes tájékoztatóban meghatározott minimális létszámot és a szerződés felmondásáról az Utazót az alábbiak szerint értesítette:

A szerződés fentiek miatti felmondásáról az Iroda köteles írásban értesíteni az Utazót az utazás megkezdése előtt legkésőbb:

  • 20 nappal az utazási csomag megkezdése előtt a hat napnál hosszabb utak esetén,
  • 7 nappal az utazási csomag megkezdése előtt a kettő és hat nap közötti időtartamú utak esetén,
  • 48 órával az utazási csomag megkezdése előtt a 2 napnál rövidebb utak esetén vagy az Iroda elháríthatatlan és rendkívüli körülmények gátolják a szerződés teljesítésében, és indokolatlan késedelem nélkül, az utazási csomag megkezdése előtt értesíti az utazót a szerződés felmondásáról.
  1. Az Iroda akkor is jogosult kártérítési kötelezettség nélkül felmondani az Utazási szerződést, ha elháríthatatlan és rendkívüli körülmények gátolják a szerződés teljesítésében és indokolatlan késedelem nélkül, az utazási csomag megkezdése előtt értesíti az utazót a szerződés felmondásáról. Az utazó részére való visszafizetést haladéktalanul, de legkésőbb az utazási csomagra vonatkozó szerződés felmondását követő 14 napon belül kell teljesíteni.
  2. Amennyiben az Iroda nem az Utazó érdekkörében felmerült okból mondja fel a szerződést (ideértve azt az esetet is, ha az úti cél vagy az ahhoz vezető útvonal olyan területet érint, amely – az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötését követően – a külpolitikáért felelős miniszter által vezetett minisztérium honlapján az „utazásra nem javasolt” utazási célországokat és térségeket megjelölő felsorolásba felvételre kerül) az Utazó:
  • az eredetivel azonos vagy magasabb értékű helyettesítő szolgáltatásra tarthat igényt, vagy
  • ha az Iroda a fentiek szerinti helyettesítő szolgáltatás nyújtására nem képes, vagy az Utazó a neki felkínált helyettesítő szolgáltatást nem fogadja el, az Iroda a teljes befizetett díj azonnali visszafizetésére.
  1. Ha a fentiek szerinti helyettesítő szolgáltatás az eredetinél alacsonyabb értékű, az Iroda köteles a díjkülönbözetet az utazónak megtéríteni.
  2. Az Utazási Szerződés jogszerű, de az utazást megelőzően történt megszűnését követően az Iroda így felszabaduló, illetve megmaradt helyeinek hasznosítása kizárólag az Iroda tevékenysége eredményének minősül, így erre hivatkozással a korábbi Utazóoknak visszatérítés nem jár, illetve bánatpénzfizetési kötelezettségük mértékének csökkentését ezen okból nem igényelhetik.

VI. Hibás teljesítés és kifogáskezelés és kártérítési felelősség

  1. Az utazási szerződésben vállalt utazási szolgáltatások teljesítéséért az Iroda mint utazásszervező felel. Az Iroda jelen ÁSZF útján nyilatkozik, hogy felelős a szerződésben foglalt valamennyi utazási szolgáltatás megfelelő teljesítéséért, valamint, hogy az utazásszervező köteles segítséget nyújtani az utazó számára, (ha az utazás során nehéz helyzetbe kerül) a jelen ÁSZF-ben és a Korm.rendeletben foglaltak szerint.
  2. Az utazó az eset körülményeinek figyelembevételével köteles haladéktalanul tájékoztatni az Irodát vagy az utazásközvetítőt az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződésben meghatározott valamely utazási szolgáltatás nyújtása során általa észlelt szerződésszegésről.
  3. Az utazó az eset körülményeinek figyelembevételével köteles haladéktalanul az Iroda jelen ÁSZF-ben rögzített elérhetőségeinek valamelyikén tájékoztatni az Irodát vagy az utazásközvetítőt az utazási csomagra vonatkozó szerződésben meghatározott valamely utazási szolgáltatás nyújtása során általa észlelt szerződésszegésről.
  4. A szerződésszegést az Iroda köteles orvosolni, kivéve, ha

a) az lehetetlen, vagy

b) aránytalan költségekkel jár a szerződésszegés súlyára és az érintett utazási szolgáltatások értékére figyelemmel.

Ha az Iroda az előbbiekben meghatározott valamely ok miatt nem orvosolja a szerződésszegést, az utazó díjengedményre, illetve kártérítésre jogosult.

  1. A szerződésszegés orvoslására egyebekben a Korm.rendelet 22. § (5) bekezdésének előírásai irányadóak.
  2. Ha valamely utazási szolgáltatás lényeges része az utazási csomagra vonatkozó szerződésben meghatározott módon nem biztosítható, az Iroda köteles az utazó részére többletköltség felszámítása nélkül, lehetőség szerint a szerződésben meghatározottakkal azonos vagy magasabb minőségű, megfelelő helyettesítő szolgáltatást felajánlani az utazás folytatására, ideértve azt is, amikor az utazót nem tudja a szerződésnek megfelelően visszajuttatni az indulási helyre. A helyettesítő szolgáltatásra egyebekben a Korm.rendelet 23. § (1)-(6) bekezdései irányadóak.
  3. Ha az utazó utazási csomagra vonatkozó szerződés szerinti hazaszállításának biztosítása elháríthatatlan és rendkívüli körülmények miatt nem lehetséges, az Iroda köteles utazónként – szükség szerint – legfeljebb három éjszakát magában foglaló, lehetőleg az eredetivel azonos kategóriájú szállás költségeit viselni. Ha az utasok jogairól szóló, az utazó visszautazásához igénybe veendő közlekedési eszközre vonatkozó, az Európai Unió általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó jogi aktusai ennél hosszabb időtartamot írnak elő, ez utóbbi időtartam alkalmazandó. 
  4. A Korm.rendelet 24. § (2) bekezdése alapján a költségek VI.7. pont szerinti korlátozása nem alkalmazandó a 1107/2006/EK rendelet 2. cikkének a) pontjában meghatározott mozgásában korlátozott személyekre és az őket kísérő személyekre, a várandós nőkre és a kíséret nélkül utazó kiskorúakra, valamint a speciális orvosi segítségre szoruló személyekre, feltéve, hogy az Irodát legalább negyvennyolc órával az utazási csomag kezdetét megelőzően értesítették az említett sajátos igényekről. 
  5. Az Iroda a VI.8. pontban meghatározott körülmények fennállása esetén is köteles indokolatlan késedelem nélkül megfelelő segítséget nyújtani a nehéz helyzetbe került utazónak. A segítségnyújtási kötelezettség teljesítésére különösen

a) az egészségügyi szolgáltatásokról, a helyi hatóságokról és a konzuli segítségnyújtásról való megfelelő tájékoztatás nyújtásával, és

b) a távközlési eszközökkel végzett kommunikációhoz, illetve a helyettesítő utazási megoldás megtalálásához való segítségnyújtással kerülhet sor.

  1. Az Iroda a VI.9. pont szerinti segítségnyújtásért arányos díjra jogosult, ha a nehéz helyzetet az utazó szándékosan vagy gondatlanságból maga idézte elő. E díj nem haladhatja meg az Iroda ténylegesen felmerült költségeit.

VII. Díjengedmény és kártérítés

  1. Az utazó díjengedményre jogosult azon időtartam tekintetében, amely alatt nem volt szerződésszerű a teljesítés, kivéve, ha az Iroda bizonyítja, hogy a szerződésszegés az utazónak róható fel.
  2. Az utazó kártérítésre jogosult az Irodától minden olyan kárért, amely az utazót a szolgáltatások nem szerződésszerű teljesítése miatt éri. A kártérítést indokolatlan késedelem nélkül meg kell fizetni.
  3. Az utazó nem jogosult kártérítésre, ha az Iroda bizonyítja, hogy a szerződésszegés

a) az utazónak róható fel,

b) olyan harmadik személy magatartására vezethető vissza, aki az utazási csomagra vonatkozó szerződésben foglalt utazási szolgáltatás teljesítésével nincsen kapcsolatban, és a szerződésszegést az Iroda észszerű elvárhatóság mellett sem láthatta előre, vagy az elháríthatatlan volt, vagy

c) elháríthatatlan és rendkívüli körülmények miatt következett be.

  1. Az Iroda a kártérítési felelősség mértékét a teljes részvételi díj háromszorosának megfelelő összegben korlátozza. E korlátozás nem terjed ki a személyi sérülésre, továbbá a szándékosan vagy súlyos gondatlanságból okozott kárra.

VIII. A felek további jogai és kötelezettségei

  1. Az Utazó kötelezi magát, hogy az utazáson, ill. annak programjain kizárólag akkor vesz részt, ha általa ismert egészségi állapota ezt lehetővé teszi, illetve amennyiben nem szenved olyan betegségben, amelyre tekintettel az utazási szolgáltatás valamely részének igénybevétele számára a megszokottnál nagyobb kockázatot jelent. Az utazás során az Iroda megbízottja folyamatos tájékoztatást nyújt azon veszélyforrásokról, amelyekkel az utazás során az Utazók személyét vagy vagyonát érintő károk elhárítása céljából számolni kell, illetve ilyen tájékoztatás az utazás során bármikor kérhető. Az Utazó az utazáson saját felelősségére vesz részt, illetve az egyes utazási szolgáltatások igénybevételéről saját felelősségére dönt. Ezen körülményekre figyelemmel az Iroda kizárja helytállási kötelezettségét az olyan károk megtérítéséért, melyek az utazás speciális jellegéből következően az Utazótól elvárt fokozott figyelem és körültekintés elmulasztása, valamint az Iroda megbízottjának e körbe tartozó Utasításaitól, javaslataitól történő eltérés, illetve annak be nem tartása miatt következtek be.
  2. Saját poggyászának, kézicsomagjának őrizetéről az utazás során az Utazó maga köteles gondoskodni, kivéve, ha továbbszállítás, vagy megőrzés céljából a szállító, vagy szolgáltató felelős képviselője átvette.
  3. Az útiokmányok (személyi igazolvány vagy útlevél) beszerzéséről és érvényességéről Utazó köteles gondoskodni. Az útlevél, vízum és vám-rendelkezések betartásáért az Utazó felel.
  4. A felek között az Utazási Szerződéshez kapcsolódó mindennemű kommunikáció írásban történik. Írásbelinek minősül az elektronikus kommunikáció is (különösen az e-mail és az e-mail csatolmányait képező elektronikus dokumentumok). Az Iroda az Utazónak mindennemű tájékoztatót elektronikus levél formájában kézbesít, ekként az Utazó köteles az utazási jogviszony fennállása alatt, egészen az indulás időpontjáig elektronikus levelezését folyamatosan figyelemmel kísérni és azt olyan állapotban tartani, hogy oda a küldemények kézbesíthetőek legyenek. Az Iroda nem felel azon károkért, amely a jelen pontban foglaltak figyelmen kívül hagyásából származnak.
  5. Az utazási csomag megvásárlásával az Utazó hozzájárul ahhoz, hogy az Utazási Szerződés teljesítése kapcsán az Irodának átadott személyes adatait az Iroda tárolja, kezelje. Az adatkezelésről az Iroda külön tájékoztatót bocsát az Utazó rendelkezésére.
  6. Az Utazó tudomással bír arról, hogy az utazás során az Iroda fénykép és videó felvételeket készíthet. Az Utazó az Utazási Szerződés aláírásával hozzájárul ahhoz, hogy az Iroda által készített, az Utazót esetlegesen ábrázoló fotókat és videó felvételeket az adatkezelési tájékoztatóban feltüntetett módokon és célokra felhasználja.

IX. Gyermekvédelmi rendelkezések

  1. A 472/2017. (XII. 28.) kormányrendelet 34/A. § (4) bekezdésére tekintettel jelen pontban rögzítjük, hogy az utazási szolgáltatás nyújtása vagy az utazási csomag közvetítése nem irányulhat a gyermekek jogainak csorbítására, így különösen a tizennyolcadik életévét be nem töltött személy sérelmére elkövetett nemi élet szabadsága és a nemi erkölcs elleni bűncselekmények elkövetésére.

X. Az Iroda elérhetőségei és panaszkezelés

  1. Az Iroda által szervezett utazásokkal kapcsolatos vitás kérdésekben a felek megegyezésre törekednek.

E-BIKE TOUR 2020. Kft.

Székhely: 9024. Mónus Illés u. 46-48. 1. em. 6. ajtó

Cégjegyzékszám: 08 09 031596, a Fővárosi Törvényszék Cégbíróságánál bejegyezve

Nyilvántartási szám: U-001905

Adószám: 27309412208

Telefon: +36-1-373-0616

E-mail: ebiketourgyor@gmail.com

Honlap: www.ebiketour.hu

  1. A E-BIKE TOUR 2020. Kft. számára előírt vagyoni biztosítékra az Európai Utazási Biztosító Zártkörűen Működő Részvénytársasággal kötött szerződést.
  2. Továbbá az utazó panaszával az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulthat, valamint eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testületnél.

Jelen Általános Szerződés Feltételek a 2025. február 19. után megkötésre kerülő Utazási Szerződésekre irányadóak, azok részét képezik.